Gratis ophalen & retourneren in onze winkels.
FAQ
Bestellen, hoe werkt dat?
Bestellen op de webshop is heel gemakkelijk. Klik op het artikel dat je wilt bestellen. Selecteer dan de juiste kleur en maat en klik vervolgens op de button ‘in winkelwagen’. Jouw nieuwe favoriete artikel bevindt zich nu in de winkelwagen. Ben je klaar met winkelen? Je kunt afrekenen door op het icoontje van de winkelwagen te klikken. Ben je nog niet uit over welke maat of kleur je wil bestellen? Op deze pagina kun je je bestelling nog gemakkelijk wijzigen. Ben je helemaal tevreden over het item? Klik dan op de button ‘afrekenen’. Dan kan het aftellen beginnen, want jouw item ligt dan al bijna op de deurmat. Volg de stappen in het bestelproces en wacht daarna met smart totdat de postbode met jouw pakketje voor de voordeur staat.
Is er een minimum bedrag vereist om een bestelling te plaatsen?
Voor het bestellen op de webshop is geen minimum aankoopbedrag nodig.
Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?
Wanneer de bestelling is afgerond, ontvangt u een e-mail met daarin de orderbevestiging. Op de orderbevestiging staan de door u bestelde artikelen vermeld.
Waarom moet ik mijn telefoonnummer invoeren?
Mocht er iets met uw bestelling zijn, dan nemen wij graag zo snel mogelijk contact op. Het liefst telefonisch om op die manier snel tot een oplossing te komen.
Ik heb geen mailbevestiging ontvangen, hoe kan dit?
Heb je een item besteld in de webshop van Pastelle? Dan ontvang je binnen vijftien minuten een bevestiging in je mailbox. Mocht je de mail niet ontvangen binnen deze tijd, kijk dan even in je spambox. Grote kans dat jouw e-mailprogramma onze bevestigingsmail aanzag als ‘ongewenste mail’. Mocht de mail ook daar niet in zitten, bekijk dan even je gegevens in je account of die wel kloppen. Zo ja, neem contact met ons op. We helpen je graag.
Kan ik een artikel aan mijn bestelling toevoegen als deze al is afgerond?
Wanneer een bestelling is afgerond, is het niet meer mogelijk een extra artikel toe te voegen. In dat geval zal een nieuwe bestelling geplaatst moeten worden.
Op welke manieren kan ik mijn bestelling betalen?
De bestelling kan op verschillende manieren betaald worden, namelijk via iDEAL, met de creditcards VISA en Mastercard, PayPal en Bancontact.
Hoe lang duurt het voordat de betaling wordt afgeschreven?
Een betaling via iDEAL wordt meteen afgeschreven. De betaling met de creditcard wordt op een vaste datum van uw rekening afgeschreven.
Wat is het IBAN-nummer?
IBAN is een Europees rekeningnummer, dat wordt gebruikt om betalingen binnen Europa uit te voeren. IBAN staat voor International Bank Account Number. Met dit unieke nummer worden de rekeninghouder, de bank en het vestigingsland herkend.
Waar kan ik mijn IBAN-nummer vinden?
Het IBAN van Nederlandse rekeningen kunt u vinden via:
. www.ibanbicservice.nl
. telefoonnummer 0900-4226 242 of 0900-IBAN BIC (lokaal tarief)
. de "OveropIBAN"-app voor uw smartphone
. of sms rekeningnummer naar 4226 (IBAN)
Het IBAN-nummer staat ook op het bankafschrift van de bank.
Ik heb een Pastelle Cadeaubon ontvangen, kan ik deze ook inwisselen in de webshop?
De Pastelle cadeaubonnen hebben een unieke barcode die je ook in de webshop kunt inleveren. Het digitaal inleveren van onze cadeaubon is super gemakkelijk. In je winkelmandje kun je namelijk de button ‘Giftcard gebruiken’ aanklikken. Hier kun je de exclusieve code op jouw cadeaubon invullen. Je klikt daarna op de button ‘Cadeaucard verzilveren’ et voilà! Het bedrag van de cadeaubon wordt nu van het totaalbedrag afgehaald.
Moet ik verzendkosten betalen?
Wanneer u voor minimaal € 75,00 besteedt is het verzenden voor u helemaal gratis! Onder een bedrag van €75 bedragen de verzendkosten €4,95 en op artikelen uit onze outlet rekenen we een vaste bijdrage in de verzend- en handlingkosten van €4,95. De verzendkosten voor het buitenland bedragen €12,95. Afhalen in de winkel is te allen tijden gratis.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Bestellingen worden binnen 1 tot 3 dagen verzonden. Wanneer u ervoor hebt gekozen de bestelling op te halen in de winkel, dan ligt deze de volgende werkdag voor u klaar.
Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
De bestelling kan opgehaald worden in de winkel. Wij vragen u de orderbevestiging en identiteitsbewijs mee te nemen, zodat wij de bestelling kunnen controleren. Zonder ordernummer en identiteitsbewijs kunnen wij de bestelling niet meegeven. De bestelling blijft 14 dagen beschikbaar. Wanneer de bestelling niet binnen 14 dagen wordt opgehaald, zal deze retour gaan en wordt het aankoopbedrag teruggestort. U kunt het artikel desgewenst meteen even passen in de winkel en één van de stylistes vragen om een creatief advies.
Kan ik een afwijkend afleveradres kiezen?
U kunt ervoor kiezen de bestelling op een ander afleveradres te laten bezorgen. Dit kunt u aangeven in het bestelproces door een afwijkend afleveradres in te vullen.
Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer u een verkeerde bestelling, onjuist artikel of beschadigd artikel ontvangt, neemt u dan direct contact met ons op via [email protected] of 015 7370365. Wij zullen er voor zorgen dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.
Retourneren, hoe werkt dat?
** Let op: artikelen uit onze outlet kunnen niet geretourneerd worden.**
U kunt de bestelling retourneren via de post of in de winkel terugbrengen. De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening. Wanneer u ervoor kiest de bestelling te retourneren via de post, dan kunt u deze opsturen naar:
Pastelle Online
Gildeweg 3b
2632 BD Nootdorp
Verpak de bestelling, wanneer mogelijk, in hetzelfde doosje en voeg het ingevulde retourformulier erbij. Breng het pakketje bij het dichtstbijzijnde postkantoor en bewaar de bevestiging goed. Deze bevestiging is uw bewijs van retourzending.
Ook kunt u de bestelling in de winkel retourneren. Neem in dat geval, voor een goede verwerking van de retourzending, het retourformulier mee. De winkel zal je retour doorgeven aan de webshop afdeling, waarna zij deze in behandeling nemen en zullen verwerken. Na goedkeuring ontvang je een bevestigingsmail en zal het restitutie bedrag binnen 5 werkdagen terug worden gestort op je rekening.
Bij retournering in de winkel is het ook mogelijk het artikel meteen te ruilen voor een ander artikel.
Ruilen, hoe werkt dat?
Een artikel kan binnen 14 dagen voor een andere maat worden omgeruild. Om het artikel z.s.m. te kunnen ruilen is het verstandig om het artikel opnieuw te bestellen in de gewenste maat. Stuur het andere artikel retour met een vermelding van ‘omruiling’ op het retourformulier.
Hoe maak ik een account aan?
Klik voor het aanmaken van een account op ‘aanmelden Pastelle Membership’ rechtsboven in het beeldscherm. Je hoeft alleen je persoonlijke gegevens voor ons achter te laten. Vanaf dat moment ben je op de hoogte van alle exclusieve aanbiedingen.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Ga naar ‘inloggen’ en dan naar ‘wachtwoord vergeten’. Hier kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Niet geheel onverstandig: noteer dit nieuwe wachtwoord in een notitieboekje of in je telefoon. Zo blijft al deze moeite bespaard bij je volgende online shopbezoek. Dit nieuwe wachtwoord wordt naar je e-mailadres gestuurd.
Ik wil graag mijn adres wijzigen. Hoe moet dat?
Dit doet u door in te loggen en vervolgens uw gegevens aan te passen.